DİN

Dinin ilk insanla başladığını ve son peygambere
kadar insanlığa tebliğ edildiği
de, 42/ Şura 13. “ Dini ayakta tutun ve
din de ayrılığa düşmeyin diye Nuh’a
tavsiye ettiğini, sana vahiy ettiğimizi, İbrahim’e,
Musa ya ve İsa ya tavsiye ettiğimizi
Allah size de din kıldı.” 6/ Enam
161. “ De ki: Şüphesiz Rabbim, beni doğru
yola ve dost doğru dine, Allah’ı birleyen
İbrahim’in dinine iletti. O, ortak
koşanlardan değildi.” Yine, 1/ Fatiha 6.”
Bize doğru yolu göster.” Gibi.
Allah, insanın Allah’a din öğretmeye
kalkacağını bilerek, durumu yine bize
açıklayarak, böyle bir hataya düşmememiz
yönünde uyarıyor. 49/ Hucurat 16.
“De ki: Siz dininizi Allah’a mı öğretiyorsunuz.”
Ve 42/ Şura 21. “Yoksa onların,
Allah’ın izin vermediği bir dini getiren
ortakları mı var?” 68/ Kalem 36. “Size
ne oluyor? Ne biçim hüküm veriyorsunuz?”
68/ Kalem 37. “Yoksa size ait bir
kitap var da, hurafe ve batıl inanışları
onda mı okuyorsunuz?” 68/ Kalem
38. “ O kitabınız da beğendiğiniz her şey
sizin için mutlaka vardır diye mi yazılı.
Kalem 39. Yoksa ne hükmederseniz mutlaka
sizindir diye, sizin lehinize olarak
tarafımızdan verilmiş, kıyamet gününe
kadar geçerli kesin sözler mi var.” 68/
Kalem 40. “Sor onlara, bu iddiayı onların
hangisi savunacak?” 68/ Kalem 41. “ Yoksa
ortakları mı var onların? Sözlerinde doğru
iseler, haydi getirsinler ortaklarını. “
Bir de diyorlar ki, her doğru her zaman
söylenmez ve şimdi zamanı değildir, ne
demek, böyle söylemek. Evet, her şeyin
bir zamanı vardır. Sabah namazının,
öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarının
ve Oruç un, Zekat’ın, Hac’cın, Kurban’ın
bir zamanı elbette vardır. Ama sadaka’nın
zamanı her zamandır, her zaman
sadaka verilir. Dinin zamanı olur mu?
Din her zaman ve her yerde hem söylenir
ve hem de yaşanıp uygulanır. Emri
bil Mağruf ve Nehyi Anil Münkeri ne yapacaksınız?
Böyle bir sorumsuzluk olur
mu? Böyle diyen, ğulüvve düşmüş olmaz
mı? Dinin Allah’a has kılınması, Allah’a
din de ortak koşulmaması ve koyduğu
dinin değiştirilmemesi ve ne ilave,
ne de eksiltme yapılmamasıdır. Kuran’ın
yanında hadisler de dinin kaynağımıdır?
Kuran, başı sonu belli olan bir kaynak
kitaptır. Hadisler, ise başı ve sonu belli
olmayan kaynaktır. Kuran ( LA RAYBE
FİH ) içinde ki ayetler ve sözler birbiriyle
çelişmeyen kaynak kitaptır. Kuran
Allah tarafından korunmuştur. 15/ Hicr 9.
“ Kuran’ı kesinlikle Biz indirdik; elbette
Kuran’ı yine Biz koruyacağız.”
Allah’a şükürler olsun ki, Rabbimiz bizleri
Kendisi tarafından korunmuş kaynak
kitap Kuran’a yönlendirmiş ve başka
kaynaklara muhtaç etmemiştir. Allah’ın
sayesinde eksiksiz, tam ve has bir dinin
sahipleriyiz. Hadis kitaplarını yazanlar,
kendi kitaplarında, bir hadis kitap’ında
olan hadisi kendi kitap’ına almamıştır,
yine her doğru olan hadisi bile kitap’ına
almamıştır. Mesela, Müslim sahih
olan, yani kesin doğru olduğu kanaatine
vardığı her hadisi kitap’ına almadığını
söylüyor .( Müslim, 1 cilt) Hadisler dinin
kaynağıdır diyenler ne cevap verecekler.
Hadisler dinin kaynağı diyenler Buhari’nin
600 yüz bin hadis’ten 6000, 7000
bin hadisi kitabına aldığını kendisi söylüyor.
Yani % 1 kitabına almış geriye % 99
u almamış. Eğer hadisler dinin kaynağı
ise kaynağın % 99 u alınmamış o zaman
dinde eksiklik olmaz mı? Bu diğer hadis
kitapları içinde geçerlidir. Zaten birinin
sahih kabul ettiğini diğeri kabul
etmiyor. Hadisler dinin kaynağı değil,
dinin hükümlerini bulunduğu zamana
göre değerlendirip, kolay anlaşılması
için açıklarlar. Böyle anlaşılması gerekirken,
ne yazıktır ki, dinin kaynağı olarak
anlaşılmıştır. Hz. Peygamber’e hadislerle
din koydurmaya çalışanlar, Kuran’da ki,
Hakka suresinden ya haberleri yok ya
da bilmiyorlar. 69/ Hakka 44.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.