KUR’AN ABDESTSİZ OKUNUR MU?-7

Abdest ayetinin de farz oluşu sadece namaz için şart olduğu Maide 6. Cünüplükten yıkanmak içinde Maide 6. Nisa 43.

Sünnetteki delil “Yalnız namaz kılmak için abdest almakla emrolundum.” Ebu Davut et’ima Tirmizi Şemail 89.

Haccı yapacağına delil sünnet Buhari hayd 7.

Hacc 81, 145 Umre 8. Ehadi 3. Müslim hacc 132, 133.

Şimdi bu ayet ve sünnet hiçe sayılıyor, dördüncü sıradaki İcma ile avutup kandırılıyoruz. Allah’ımızın emri Kur’an, Hz. Peygamber’imizin sünneti dışlanıyor, onların yerine Kur’an’ın ifadesiyle zübürlerini, görüşlerini, risalelerini kaynak gösterip okutuyorlar.

Biz de Allah’ımızın emri Kur’an’ı ve Hz. Peygamber’imizin sünnetini kaynak olarak tavsiye edip uygulanmasını istiyoruz. Farkımız bu. Biz Kur’an diyoruz, başkaları risalelerini delil gösteriyor. Sonra da kalkıp Yahudi ve Hıristiyanlardan geçme geleneklere din diyorlar. Biz “Bu, Kur’an’a uygun değil” deyince bize kâfir diyorlar. Sanki ellerinde imanımızı ölçen iman metreleri var veya gayıb olanı görüp bilmedikleri Allah’ımıza ait bilme sıfatını kendilerinde görüp imanımızı bilip karar veriyorlar.

Kur’an delil ise sünnete, kıyasa ve icmaya delil denmez. Çünkü delil Kur’an. Sünnette delil varsa kıyas ve icmaya gerek kalmaz. Ne yazık ki hem Kur’an, hem sünnet delil fakat kabul edilmiyor. Kendileri bilir.

Yusuf. 106. “Onların çoğu ortak koşarak Allah’a iman ederler.” Allah cümlemizi korusun. Âmin.

Şimdi soruyorum Kâbe’miz mescitlerin en büyüğü ve kutsalıdır. Eğer Hz. Peygamber’imiz Kâbe’de adetli halinde hanımına Hacc yaptırıyorsa, diğer mescitlerde bulunmasında ne sakınca olur. Hatta bazı kaynaklara göre Hz. Peygamber’imizin bayramlarda Hayızlı kadınların camiye gelmelerini istemiş ve onlara konuşma yapmıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.