PEYGAMBER YARIŞTIRMAK -2
Peygamberimiz, Müslümanların gönlünde bir tereddüt oluşmasın diye, “ Ben şüphe etmeğe İbrahim’den daha müstahakım demiştir.” ( Buhari, Enbiya,11. )
“Eğer, Yusuf gibi, zindan da kalsaydım, sonra da biri beni çağırsaydı, kabul ederdim “ diyerek, Hz. Yusuf’un nebilik şerefini korumuştur. (Buhari Enbiya 19.) Yine Hz. Yunus’u korumak için, “ Kimseye, ben Yunus b. Metta’dan daha hayırlıyım demek yaraşmaz buyurmuştur.” (Buhari. Enbiya 35.) Şimdi, asıl sünnet bu değil mi? Yani bu sünnet, sarık sarmaktan, sakal bırakmaktan, koku sürmekten daha aşağı bir sünnet mi?
Resul’lerin hepsi kurumsal peygamberlik açısından aynı değere sahiptirler. Bu açıdan Peygamberler arasında fark görmek, doğru olmadığı gibi Allah’ı rencide etmektir. 4/ Nisa 152. “Allah’a ve peygamberlerine iman eden ve elçilerinden hiçbirini diğerlerinden ayırmayanlara gelince işte Allah onlara bir gün mükafatlarını verecektir. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.” Allah Kuran’da her Resulün, içinde yaşadığı toplumun diliyle vahiy alıp mesajı ilettiğine, bununda bir yaradılış kanunu olduğuna dikkatimizi çekmiştir. 14 / İbrahim 4. “ Allah’ın emirlerini insanlara iyice açıklasın diye her peygamberini kendi kavminin diliyle gönderdik Artık Allah dileyip isteyeni saptırır, dileyip isteyeni de doğru yola iletir. Çünkü Allah güç ve hikmet sahibidir.” Ayet’ten anlaşıldığına göre, peygamberler tarafından da kullanılmış olsa, hiç bir dil kutsal dil veya cennet dili değildir. Allah katında bütün diller aynıdır.
Allah 6/ Enam 83, 84, 85, 86 ıncı ayetler de 18 peygamberin isimlerini sayarak Peygamber’imizin O peygamberlerin yoluna uymasını emreder. 6/ Enam 90. “İşte, o peygamberler, Allah’ın hidayet ettiği kimselerdir. Sen de onların yoluna uy.” Bunca ayetleri görmeyenler, Kuran dışı görüşlerini meşrulaştırmak için, Kuran’ın zıddı ve çelişen sözlerinin arkasına düşüp, ona sahip çıkıyorlar da, Allah’ın emri Kuran Ayetlerine sahip çıkmıyorlar. Bunu fark edemeyen Müslümanlar da ne yazıktır ki, bu tuzağa düşüyorlar. Bunları açıklamak Peygamberi küçültmek anlamına gelmez. Peygamberi, Peygamberlik makamına uygun görmek anlamına gelir. Çünkü Allah Peygamberini böyle uygun makama laik görmüştür. Bize düşen de Allah’ın emrine uymaktır. Diğer görüşler delil değil sadece zan ve söylentidir.