TEVHİD VE HZ. PEYGAMBER

Peygamberimiz günah yada hata işlemiş midir ya da işler mi? 66/ Tahrim 1. “Ey Nebi Eşlerinin rızasını gözeterek Allah’ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir.” 9/ Tövbe 43. “ Allah seni affetti, fakat doğru söyleyenler sana iyice belli olup, sen yalancıları bilinceye kadar onlara niçin izin verdin?” Allah, Maide 67 de Ey Resul, Tahrim 1 de ise Nebi ifadelerini kullanıyor.
Allah, Peygamberlerin resul yani elçi sıfatıyla hata yapamayacaklarını 5/ Maide 67. De, Ya eyyüherresulü “ Ey Resul Rabbinden sana indirileni tebliğ et, eğer bunu yapmazsan Allah’ın elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır, doğrusu Allah, kafirler topluluğuna rehberlik etmez.” Ama Peygamberler nebilik sıfatıyla hata yapabileceklerini ve Allah’ın bu yönüyle peygamberini sorguladığını bize haber verdiği için şunu da anlamış bulunuyoruz. Allah’ın Peygamberi sorgulamasından bizlerin Peygamberi tanrı haline getirilmesini de önlemektedir. Mesela Tahrim suresin de 66/ Tahrim 1. Ya Eyyühennebiyyü “ Ey Nebi Eşlerinin rızasını gözeterek Allah’ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun, Allah çok bağışlayan çok esirgeyendir.” Bu ayetten anlayacaklarımız peygamberimiz, Allah’ın helal kıldığını kendisine haram kılıyor hata ve günaha bulaşıyor ve Allah tarafından sorgulanıyor ve Peygamber (as) bile Allah’ın helal kıldığına haram, haram kıldığına helal diyemiyor ki, diğer insanlar ve din temsilcileri nasıl diyecekler, tarikatlar, cemaatler, şeyhler, mezhepler gibiler nasıl söyleyecekler. Şu mezhebe göre şöyle, şu mezhebe göre böyle diyerek Allah’ın yanında ikinci, üçüncü ve daha fazla din koyucu oluşturulmuş olmuyor mu? Ayette Allah, Peygamberinin hatasını insanlara duyurmak için yapmıyor, bu ayetle bütün insanlığı, özel olarak ta din görevlilerini, tarikatları, cemaatleri ve mezhepleri uyararak eğitmek ve ders çıkartmak öğüt almak için uyarıyor.
Hz. Peygamberin şöyle dua ettiği rivayet ediliyor. “ Benimde kalbim bulutlanır, gaflet ile perdelenir, ben günde yüz ( çok defa ) kere Allah’tan af diliyorum” ( Müslim, Zikir, 41: Ebu Davud, Vitr, 26. ) yine başka bir duası şöyle rivayet edilir, “ Ey insanlar, Allah’a tövbe ediniz, Allah’tan af dileyiniz. Çünkü ben her gün Allah’tan yüz defa af dilerim.” ( İbn Hanbel Müsned, 2/ 261.) Demek ki Peygamberler hata ve günah işleyebilen kullardır, bunu diğer peygamberlerde de görebiliyoruz. Yani Peygamber ve Peygamberler günah işlemez demek onları ilahlaştırmak anlamına geliyormuş. Adem (as ) hatası 7/ Araf 19, 20 de, Nuh ( as ) 11/ Hud 45,46, 47 ) de yine Musa ( as ) hatası da 28/ Kasas 15, 16, 17, de örnek olarak verebiliriz yine ayetlerden bir müminin diğer müminler için Allah’tan af isteyebileceklerini yani hem kendilerinin, hem de diğer müminler için af edilmeleri için yalnız ve sadece aracısız Allah’tan istenebilecektir, böylece sadece kendisini değil diğer müminleri de düşünmeleri gerektiği bizlere hatırlatılıyor.
HIRSIZLIK VE EL KESME CEZASI.
Hırsızlığa verilecek ceza konusunda ne yapılması gerekir? Hırsızlık insanlık tarihi kadar eski ve ahlak dışı bir davranıştır. Hırsızlığın birçok kolu ve nedeni vardır. yani bir kişiye ait bir malı çalmakla, kamuya ait bir malı çalmaktan tutunda, uluslar arası, siyasetten ekonomiye, güçsüzlerin elindeki ekmeği almaya ve çalıştırdığı işçinin, memurun diğer çalışanların haklarının gaspı hırsızlığına kadar kolları vardır.

#kemalyavuz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.