PEYGAMBERİN GÖREV SINIRI NEDİR? (10)

Bunlardan anladığımız, eğer din adına
konuşuyorsak veya din öğretiyorsak,
Kuran’dan öğretmemiz gerekiyor.
Bir konu olduğu zaman o konuyla
ilgili ayetler bir araya getirildiğinde,
Allah o konuyu açıklamıştır. Eğer, Kuran’da,
yoksa o konu ne ise bizim için
din değildir. Bizim için, din olanlar
Kuran’dadır, Kuran’da olmayan ne ise
din değildir. 5/Maide 101, “Ey iman
edenler, açıklanırsa hoşunuza gitmeyecek
olan şeyleri sormayın. Eğer Kuran
indirilirken onları sorarsanız size
açıklanır ve din yazılır. Açıklamadığına
göre, Allah, onları affetmiştir/din
yazmamıştır, siz sorup ta başınıza iş
açmayın. Allah çok bağışlayıcıdır, aceleci
de değildir.” Allah, unuttuğu için
değil, affettiği, kolaylık istediği için
bazı şeyleri din yazmamıştır, kendi,
kendimize din koymaya kalkmayalım,
zararlı çıkarız. Dinimiz tamamlanmıştır,
ekleme ve çıkartma yapamayız,
5/Maide 3, “…Bu gün size dininizi ikmal
ettim/getirdim, üzerinize nimetimi
tamamladım ve sizin için din olarak
İslam’ı beğendim…” 6/Enam 115,
“Rabbinin sözü, doğruluk ve adalet
bakımından tamamlanmıştır. O’nun
sözlerini, değiştirecek kimse yoktur,
Allah, işiten ve bilendir.” Allah, sözlerimi
kimse değiştiremez diyor, bizde
haşa bu eksik veya fazla diye, Allah’a
din öğretmeye kalkıyoruz. Şöyle ki, 49/
Hucurat 16, “De ki: Siz dinini/dininizi
Allah’a mı öğretiyorsunuz? Halbuki,
Allah, göklerde olanları da bilir, yerde
olanları da, Allah her şeyi hakkıyla
bilendir.” Bu gün, İslam aleminin ve
insanlığın çektiği sıkıntılar, ilahi vahyin
yerine kendi görüşlerini ve çeşitli
beşerin görüşlerini din koymalarından
huzur olmamaktadır. Peygamberimiz,
veda haccında “Ey insanlar, size
benim hakkımda sorulduğu zaman
ne diyeceksiniz? Tebliğ ettiğine tanıklık
ederiz dediler.” (Buhari, İlim,30,37.
)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.