SORU- CEVAP -55-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Hiçbir beşer yaratılmış insan Allah’ı
göremez, Allah’ın zatını ve kemalini hakkıyla
kavrayamaz şu, şekildedir, şuna benzer
denemez.”6/Enam,103
Allah adeta diyor ki, Ey insan şunu
unutma ben sizin yaratıcınızım, yalnız
bana güvenin ve yalnız bana sığının, yalnızda
beni yüceltin diyor. Çünkü Allah
zaten kimsenin yüceltmeyeceği kadar yücedir.
Allah yüceltilmesini insanlardan istiyorsa
onun bir sebebi vardır. İnsanı canlılar
içinde yüceltip cennetle müjdeleyip
insana değer vermesindendir.
“Allah doğru diyorlar, onlar kesinlikle
yalan söylüyor.” 37/Saffat, 152
2) Allah Sameddir. Samed her şey kendisine
muhtaç olan, ama kendisi hiç bir
şeye muhtaç olmayan yani ilk sebep ve
son gaye veya öncesiz ilk, sonrasız sondur.
Hem eksilmeyen ve artmayandır. Kainatın
eşsiz yalnız sahibidir. Yani deliksiz,
gediksiz eksiksiz, noksansızdır. Ne bir şey
girer, ne bir şey çıkar. Sözün özü şudur. İç
organları olmadığı için, yemeye, içmeye
muhtaç olmayandır. Ölümlü olmayandır.
İnsana ve beşere benzemeyendir. Kendisi
başkalarına muhtaç olmayan, başkalarının
ihtiyaçlarını karşılayandır. Her
şey kendisine muhtaç olan, kendisi hiç bir
şeye muhtaç olmayandır.
Bu ihlas Suresi Es Samed sıfatıyla Ruhun
Allah’dan bir parça olduğu düşüncesini
red eder ve şirk sayar. İbni Arabi gibilerin
savunduğu hulül anlayışı budur ve
doğru değildir.
“Allah zengindir, sizler Alalh’a muhtaçsınız.”
47/Muhammed, 38
“Ey insanlar hepiniz Allah’a muhtaçsınız.”
35/Fatır, 15
3) Allah doğurmamış doğmamış ve
doğurtmamıştır. Allah’a her türlü oğul yakıştıranlara
Allah’la kulun birleştiği veya
kulun Allah da birleştiği hulul düşüncesini
ezeli ilmi ile bilerek yalanlamasıdır. Baba
olmamış, ana olmamış, çocukları olmamış,
babası anası olmamıştır. Çünkü her doğan
ölür, her ölende yaratılmıştır. İşte bu sure
bütün şirk türlerini red eder, kabul etmez.
“Allah’a çocuk nispet ediliyor ve melekleri
Allah’ın kızları diyorlar.” 4/Nisa 171
– 16/Nahl, 57 – 17/İsra, 111 – 18/Kehf,4
– 19/Meryem, 88, 91, 92 – 24/Furkan, 2 –
37/Saffat 149, 150, 151, 152, 153, – 43/Zuhruf,
19 –72/Cin, 3
“Allah’ın erkek ve kız çocuğu olduğunu
söylüyorlardı.” 6/Enam, 10
“Allah ile cinler arasında da bir soy birliği
uydurdular. Andolsun cinler kendilerinin
hesap yerine götüreceklerini bilirler.”
37/Saffat 158
“Şüphesiz Allah, Meryem oğlu İsa
meshtir diyorlar, andolsun ki onlar kafir
olmuşlardır.” 5/Maide, 17, 72, 73
“Yahudiler, Üzeyir Allah’ın oğludur,
dediler. Hıristiyanlarda mesih İsa Allah’ın
oğludur, dediler.” 9/Tevbe, 30
“Gözler Allah’ı görmez, halbuki Allah
gözleri görür. Allah her şeyi iyi bilen
ve her şeyden haberi olandır.” 6/Enam,
103 – Yani gözler Allah’ın zatını hakkıyla
kavrayamaz.
“Allah, göklerin ve yerin nurunun kaynağı
ve sembolüdür. Allah’ın nurunun
temsili içinde lamba bulunan bir kandil
gibidir. O kandil kristal bir fanus ki ışığın
yolu, sanki inciye benzeyen bir aydınlatıcı
yıldız veya gezegendir.” 24/Nur, 35
Hiç bir şey Allah’a asla denk ve benzer
olmamıştır ve olamazda.
Nur, kaynağı görünmeyen fakat hedefini
aydınlatan görünür kılan özel bir
ışıktır. Allah’ın varlığının nur ışık olması,
bütün alemin ve alemde ki güçlerin yaratıcısı
ve icad edicisi olmasıdır. Tabi ki bu bir
temsildir, teşbihtir ve benzetmedir. Hiç bir
beşeri tanıma ve tarife sığmayan gönül aydınlığı
olan nur ışıktır.
Nur ile nar ateş arasında fark vardır.
Nur yakmadan aydınlatır, tükenip bitmez.
Nar ateş yakarak yanarak, tüketerek ve
tükenerek aydınlatır. Nur cevheri özü aydınlatır.
Nar ateş maddeyi aydınlatır. Nur
tükenmeyen bir güç kaynağıdır. Nar ateş
tükenen bir güç kaynağıdır.

#kemalyavuz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.